Thursday, December 31, 2015

Episod 63 : It’s a Wrap for 2015. Hello, it’s 2016 !







Dua Kosong Satu Lima. Dua Ribu Lima Belas. Twenty fifteen. Bakal melabuhkan tirainya dalam beberapa jam sahaja lagi. Terasa macam baru lagi aku update Episod 25 : Hello 2015 ! Good Bye 2014 ! Dah genap setahun episod itu. Terasa cepat masa terbang. So let’s see apa yang seorang Mr. Dominic Unknown telah lalui sepanjang tahun ini.

Around awal tahun, bulan Januari aku dah patah hati lepas Mr. Crush dapat pakwe lain. Kira cinta tak kesampaianlah. Patah seribu hatiku. Menaruh harapan dan harapan berkecai. Well teruk jugak aku punya rabak time itu. HAHAHA. Rasa tak bersemangat. Patah hati. Well cinta pertama katanya. HAHAHA. Thanks to Aries sebab selalu bagi nasihat dan kata-kata semangat kat aku.

Februari. Bulan cinta. Valentine day orang kata. New semester. Hello sem 2. Tak sampai seminggu hadap sem 2, aku dikejutkan dengan plot twist paling dahsyat. Mr. Crush yang aku suka tu kantoi bercinta dengan kawan sekelas aku, Adin ! Terjawab semua persoalan siapa yang Mr. Crush suka. Sangat terkejut dengan apa yang berlaku. Sebab tak expect hal itu akan berlaku. I thought it only happen in Gossip Girls or Desperate Housewives series je. Kalau nak baca bolehlah ke Episod33 : Kebetulan Atau Kebenaran ? #AnotherPlotTwist dan Episod 34 : KebenaranYang Menyakitkan. Wah dah macam Tonton pulak sekarang. And until now aku tak pernah tanya pasal ni kat Adin.

Around bulan April aku dengan Aries ada pergi buat HIV test. Rapid test. Kinda nervous jugak aku pun. First time pergi buat test macam itu. Aktiviti yang aku buat tak adalah berisiko sangat pun. HAHAHAHAHA. The result are negative for both of us. Alhamdulillah. Apa yang penting, korang nak buat apa sekali pun please ada perlindungan aka protection ! Jangan ikut sedap sahaja. Terutama sekali mereka yang aktif di app Grindr, Hornet, PR dan sebagainya. Hati-hati okeyh.

Around bulan Mei aku pergi tengok Pitch Perfect 2 ! Setelah sekian lama menanti sequel mereka. Quite awesome movie ! My review boleh baca sini Episod 41 : PitchPerfect 2 - 4.5 Stars ! The next sequel will come out in 2017 ! Can’t wait ! HAHAHA.

Bulan Jun tamat final exam sem 2. End of semester 2. Cuti sem selama 2 bulan lebih. Mereput di rumah hari-hari.

Dalam bulan Julai aku mula kenal dengan beliau. Siapa namanya ? Let just keep this story to 2016 je lah. Tungguuuuu.

Masuk bulan 9, semester 3 aku bermula. Semakin tough cabarannya. Tapi akhirnya aku berjaya la gak hadapi sem 3 ini. November, birthday month. Hello 21 years old. After that aku pertama kalinya bertemu semula dengan Mr. Crush setelah setahun tidak bertemu. Masih tak percaya yang tu semua betul-betul jadi. From stranger, to skandal@crush and we become friend. HAHAHAHA.

Disember, sem 3 pun dah nak tamat. Sedang hadapi minggu exam. Hari ni aku baru settle jawab paper killer. Aku rasa suck sangat. Entahah. Macam taik pun ada. Rasa macam bakal jatuh je pointer aku. Dah la pengawas yang jaga pun tak comel. Apa-apa pun today is the last day of 2015. Maka bersyukurlah Unknown yang kau dah hadapi 365 hari di tahun 2015 dengan jayanya.

Aku harap 2016 akan menjadi lebih baik. So apa azam baru aku ? Well let’s see bout that. Nak jadi insan yang lebih berguna kot. Kena mulakan dengan jaga solat aku. Okeylah jujur aku cakap, sometime tak cukup 5 waktu jugak aku ni pun. 2016 ni aku harap dapat jaga solat aku. Amin. Lagi ? Aku rasa kena control selera makan aku ni. Sejak dua menjak ni makin berselera pula makan. Makin berisi dah pulak aku tengok. Paham-paham lah student ni. Stress je lapar. Lepas tu makan. Kafe pulak mana ada makanan healthy sangat. 2016 kena fit kan diri semula ! Chaiyok !

Aku rasa itu je kot. Selebihnya renew semula azam lama yang tak capai lagi. HAHAHAHA.

So setakat itu sahajalah throwback bagi tahun 2015 aku. Tak ada apa sangat pun.

Diharapkan tahun 2016 aku ni akan jadi lagi baik berbanding tahun-tahun yang lepas.  Amin. Akhir kata, Mr. Dominic Unknown nak ucapkan HAPPY NEW YEAR 2016 kepada semua blogger dan reader blog ini !!!!!


Adios ~

12 comments:

  1. Fuhh sempat ko update within few hours before 2016..kalau aku mmg xla..mau berzikir aku dpn screen nk cari idea..
    Btw happy new year

    ReplyDelete
  2. Selamat tahun baru 2016, sentiasa berdoa kpd Allah yg azam kau akan tercapai. Nak jaga solat tu pada awalnya mmgla susah, tp tips paling mudah yg aku boleh bg sentiasa pegi masjid/surau utk solat berjemaah. Insya Allah, semoga hidup kau diberkati.

    ReplyDelete
  3. Happy new year buat Mr Unknown...moga tahun ini mendatangkan kebahagian dan perubahan buat Unknown...

    PS : Tak Sabau Nak tahu cite pasal 'Beliau' tu...hehehhe....;-P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Happy new year Amir !
      Amin. moga begitulah !
      Nantikan kisah si beliau itu !

      Delete
  4. Amboi kemain berahsia. Nak tahu jugak pasal sang kekasih.

    ReplyDelete
  5. Kan dh kata cinta plu pnuh ranjau, papun jg diri dr hiv, nk tnya soklan, ada truna lagi tak?

    ReplyDelete