Saturday, September 13, 2014

Episod 14 : Hello Dunia Baru : Part 2

Hello semua ! I’m back ! Hell Yeahhh gila rindu aku nak menaip kat sini. Officially dah 12 hari aku bergelar student university. One word ! STRESS ! Yes aku rasa sangat  stress dengan life baru ni. Masih dalam proses untuk adapt dengan environment baru. Life yang aku kena handle sendiri. Previously zaman sekolah semua benda dah ada. Kau just perlu ikut sahaja. But sekarang semuanya sendirian berhad. Jadual kelas, tutorial, group itu, group ini, presentation yang berderet. Perghhhh. Memang aku rindu gila kat sekolah. Tapi apakan daya, zaman dah berubah. Dan aku perlu hadapi semua cabaran ni. Kena kuatkan semangat hadapi cabaran as student ni. Okey now let’s start from the first day aku kat sana :  

Hello Roommate !
Dah settle daftar semua terus aku pergi hostel tengok bilik. Nampaknya ada sepasang kasut di depan pintu. Roommate saya dah check in dulu. Ok bertenang. Aku pun ketuk pintu dan pulas tombol. “Hello roommate !” Kelihatan seorang jejaka duduk di atas katil sambil memegang telefon bimbitnya. Ok dia kacak*bagi aku dia dah cukup kacak la* ! Dan aku dah nak termelting di depan pintu. DUSHHHH. Terdiam kejap. Dia senyum kat aku. Aku senyum kat dia. Kami salam and berkenalan. Ala those tipikal scene bila kau nak kenal orang baru. Jabat tangan and sebut nama masing-masing. Let just call him Zafril. Muka dia ni familiar. Aku rasa macam dah pernah tengok muka dia previously. Then baru teringat yang aku dah pernah stalk dia kat facebook. Masa stalk dulu pun aku dah rasa dia ni kacak. Untunglah sapa yang jadi roommate dia nanti. Rupanya end up dia jadi roommate aku. Sangat tak expect kejadian ini ! Tetiba rasa beruntung. HAHAHAHAH. Aku dengan Zafril ni dapat kos yang sama. So kitorang ni roommate merangkap coursemate le. Tetiba ada rasa tercrush sikit kat dia. Sikit jer la. Tak banyak pun. Try avoid feeling tu. Paling giler sekali bila aku ada rasa cemburu tengok dia lepak dengan member lain. Aku pun tak boleh explain feeling tu. Macam fuck je nak jeles bagai. Kenal baru 12 hari je kot.

Minggu Orientasi
Yeah. Orientasi. Wajib. Seminggu. Budak first year semua kena join. Pasrah jer la. Tak la teruk sangat orientasi ni. Part aku tak suka sebab tak cukup tidur and kena rushing sana sini jer. Tidur lambat tapi kena bangun awal. Mata aku dah macam panda dah time tu. Aktiviti ? Aktiviti berkumpulan memang tak da. Giler beribu kot. Memang takdanya nak buat kumpulan. Cheers wajib ada. Jenuh jugaklah aku nak hafal cheers tu. Mood memang kureng sikit. Sebab dah tak cukup rest. Tapi layankan je la. Tapi sempoi jugak bila ramai-ramai buat cheers. Meriah gila ! And lagi as usual ceramah and taklimat. Macam-macam ada. Sampai aku pun dah lost counting. But mostly bila time ceramah tu ramai yang lentok. Even aku pun lentok jugak. Especially during the boring session. Dalam minggu orientasi ni dapatlah tengok bermacam-macam karenah manusia. Aku perati je budak batch aku ni. The bajet hebat sangat, the mulut tak tahu senyap, the semua benda kau tahu and bermacam-macam lagilah. Haishhhh sabor jer la.

Syah
Ingat lagi kat Syah ? Kalau tak ingat sila baca episod-episod lepas. Syah satu block dengan aku. Tingkat jer berbeza. Ok la ada muka familiar kat sini. Tak nervous sangat. Tapi kali ni aku dah tak ada feeling crush ke apa kat dia lagi dah. Feeling tu dah hilang. Aku bersyukur sangat. Risau jugak kalau hal ni berlanjutan. Tapi bila dah habis orientasi je terus jarang jumpa dia. Jadual berbeza kan. Dia pun kos lain. Jumpa pun kadang-kadang je kat tengah jalan.

Cuci Mata
Yes ! one of my guilty pleasure ! Ramai gila yang kacak-kacak dan comel-comel di sini. I mean the boys la. Girls pun ramai je yang cun. Coursemates aku pun ada jugak yang hot. Seniors pun ramai yang kacak. Aku dah macam haishhhhh geram pulak tengok diorang ni. Aurmmmm ! Ok control !
Kenapalah korang ni kacak sangat. Susah aku nak tahan nafsu ni ! Tapi best jugak dapat cuci mata ni. HAHAHAa. Bila kat bilik pulak hari-hari aku cuci mata tengok si Zafril ni. Dah sebilik. Of course la kau akan nampak dia dalam keadaan shirtless. Kadang-kadang kalau dia shirtless aku cover jugak pandangan ni. Jaga mata kononnya. Pretendingla main phone la, baca novel la. Hakikatnya aku tengah berperang dalam diri aku ni. The other side of me cakap tengok jer la. Bukan senang nak dapat. Sebelah lagi pulak kata feeling ni salah. Kau jangan tengok. But, I’m a human. Kadang-kadang tu kalah jugak dengan nafsu bengkok ni.

Kelas Bermula
Habis orientasi. So kelas mula. First time dengar kuliah dalam dewan yang besar. First time rushing ke sana sini untuk g kelas. Location kelas pulak jauh-jauh. Memang penat jugaklah nak berjalan. Tapi apa boleh buat. Kena pergi kelas jugak. First day of kelas pun lecturer dah mention pasal assignment bagai. Mau tak stress ? Dengan tutorial lagi ni. Dah le ada jadual yang clash. Aku pun cam bengang r. Effect jadual aku. Each tutorial kena ada group and kena buat presentation. Aku ni pulak dah la susah nak cakap kat depan. It just like aku punya self confident sangat low. And aku cepat gugup. Bila gugup memang disaster presentation aku. Mungkin awal-awal ni jer kot aku rasa stress ni. Harap semua ok bila aku dah berjaya adapt dengan life baru ni. Korang tolong doakan aku yer.

Jadi, ni la sedikit sebanyak yang aku dah hadap selama 12 hari di sini. Aku akan hadap semua ni selama 4 tahun. Penat sebenarnya. Rasa down pun ada. Dan aku rindu rumah aku. Oh ya ! saya balik rumah. Sebab tu saya update blog ni. Bertabahlah wahai Mr. Unknown ! Okey mata pun dah rabak. Time to go now. Jumpa di lain episod. Adios ~


p/s : Cabaran 20 facts about me yang F.I mention tu sangat menarik. Akan update ASAP nanti. Masih kurang 20 fakta lagi ni.  







No comments:

Post a Comment