Monday, August 18, 2014

Episod 10 : When Someone Care About You !

Hari ini aku melawat office sekolah. Nak settlekan a few things. Masa kat office tu terserempaklah dengan kawan sekelas aku. Let just call him Syah. Serba sedikit tentang Syah ni. Dia budak sukan aka atlet sekolah. Sangat bergiat aktif. But during form 6 dia kurangkan dah sukan-sukan bagai ni. Focus on study. And YA! dia sangat genius ! Pointer dia pun tinggi jugaklah. Sangat kaw dengan subjek Sejarah. Dia ingat banyak fakta. Aku kalau Sejarah memang lemau. Thank god tak failed jer ! Since dia ni atlet la katakan, badan pun kategori muscular aka sador jugaklah bagi aku. Aurmmmm Aurmmmm. Okey pervertnya aku. 

Frankly cakap dia ni memang straight. Ada awek dah pun. Tak pernah pulak aku nampak tanda-tanda yang menunjukkan dia ni 'bengkok'. Obviously, memang mustahil dia 'bengkok'. Unless dia ni memang sangat menjiwai watak dalam berlakon menjadi mamat straight. . Actually time sekelas dengan dia dulu kami biasa je. Kawan biasa. Not to close sangat.

Ok enough with serba sedikit tentang Syah. Lepas nampak dia aku pun tegurlah. Salam tangan semua. Makin sador pulak Syah ni. Seingat aku tak la sesador ini masa dulu-dulu. Tak lama pun jumpa dia. Sekejap saja. Then dia blah and aku continue dengan urusan aku tu. After dah settle urusan tu aku pun nak gerak dah. Back to my working place. Time nak start enjin motor tu tetiba ada nombor misteri call phone aku. And I was like "Nombor siapakah ini ? ". Sebab takdak save dalam contact. Aku jawab. Rupanya Syah call aku. Berikut adalah sesi perbualan kami yang singkat itu.

Syah : Hello ! Weyh kau kat mana ?

Aku : Errr aku kat depan sekolah. Apsal ?

Syah : Kau buat apa lagi ?

Aku : Aku siap-siap nak baliklah. Aku kerja lepas ni.

Syah : Oh ye ke. Ermm weyh apsal aku tengok kau makin kurus sangat ni ? Dah tak comel aku tengok. *dengan nada suara yang aku rasa macam someone yang gila punya caring kat aku*

Aku : *aku terdiam sebenarnya. mamat ni dah kenapa tetiba jadi caring pasal aku ni ?* Eh mana ada kurus. Gemuk lagi la.

Syah : Ermm okey lah weyh. Nanti apa-apa hal contact aku tau.

Aku : Eh ni nombor kau ke ?

Syah : Tak. Nombor bapak aku. Nombor aku la ngek. Ok bye.


Seriously aku tak expect la dia nak cakap macam tu. Memang aku takda save nombor dia. Dia ada la mintak nombor aku. Part dia jadi caring tetiba tu la yang membuatkan aku ter-melting secara tak langsung. Ada ter okeyh. Tak sengaja. Bukan sengaja ! Dulu memang aku agak berisi. Sekarang dah kurang berisi sikit dah. Dia pun pernah je mention aku comel la bagai dulu. Tapi kali ni dengan nada berbeza. Nada caring. Macam someone special yang care kat someone. Ha nampak tak aku dah merapu kat sini. Rasa disayangi pulak. HAHAHAHAHA ! Then kat tempat kerja aku cerita la scene atas ni kat Hazie. 

Dia bahan aku terus. Siap buat tuduhan kata aku gay lagi. Which is betul cuma aku tak reveal kat dia jer lagi. Ikut hati ni nak je aku jerit kat muka dia pasal rahsia ni. Tapi better not kot. Jadi, Unknown mohon tahan diri kau dari reveal dark secret ni kat Hazie. Aku rasa episod kali ni more to macam syok sendiri aka perasan. HAHAHA Over the top sangat kalau si Syah tu nak caring pasal aku. Okey sampai sini sahaja episod kali ini. 

Adios~



p/s : Ermm actually Syah pun dapat IPTA yang sama dengan aku. Cuma kos yang berbeza. Mohon doakan agar aku tak terjatuh hati, jatuh chenta, tercrush and etc kat dia masa di sana nanti. Mesti awkward gila babi kalau jadi betul-betul.

4 comments:

  1. ah, masih mahu berahsia lagi. haha. uitm kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shark : Rahsia la. Nanti kantoi la cerita kat sini. Bukan uitm. Eh engkau study kat mana ? Entah-entah sama tempat.

      Delete
    2. shark budak upm serdang

      Delete