Wednesday, July 16, 2014

Episod 2 : What If

Dalam hidup ni kita sentiasa mempunyai persoalan. Macam tu jugak aku. Persoalan yang selalu aku pikir ialah





What if I was born normal ?


What if everyone know about my sexual orientation ?

Seriously dua soalan ni sentiasa dalam fikiran aku. 

What if I was born normal ? 
Means aku dilahirkan normal. Mengikut lumrah alam. Bernafsu pada kaum hawa. Dan bukan PLU. I always wondering about that. Mesti akan jadi sangat berbeza dari sekarang. Aku teringin nak rasa semua tu. Pengalaman berpacaran dengan gadis-gadis. Cinta monyet di alam persekolahan and so much more. But part cinta monyet time sekolah tu memang tak kan jadilah. Umur dah 20 nak masuk sekolah apa jadahnya lagi. So life must go on. Dulu time sekolah aku memang usha lelaki jer kot. Girls ni aku usha jugak tapi in different ways. Aku usha diorang tanpa ada nafsu. More to friend attraction la. Tapi kalau dengan lelaki memang jadi lain. Tu pun depends on taste aku la. Of course la aku ada taste tersendiri kan. Nantilah aku share macam mana taste aku tu. HAHHAHAHAHA. 

Kengkawan aku dulu ramai jer bercinta. Awek pun lawa. Tipikal dialog time sekolah dulu. "Awek kelas tu lawa siot. Mantap giler kot !" Then mostly boys akan jadi excited dengar ayat tu. But aku? Aku tak de rasa ke-excited-an tu langsung. Aku banyak diamkan diri je. At some point aku terpaksa la jugak pretend yang aku ni straight. Haishhhhh. Aku pun teringin nak betulkan balik 'halatuju' aku ni. Umur dah nak masuk 20. A few more years kena pikir bab kahwin bagai. Aku sangat takut if tak dapat jalankan tanggungjawab as a husband. 

What if everyone know about my sexual orientation ?

Perghhhh yang ni memang aku paling takut terjadi ! Can u imagine that yang rahsia ni terbongkar! Orang sekeliling kau tahu yang kau ni tak straight! Sangap kat jantan. Serious scary shit babi benda ni. Aku memang sebaik mungkin cuba untuk cover la. So far tak pernah kantoi and takde sorang pun kengkawan aku yang tahu pasal hal ni. And aku pun memang tak pernah terfikir nak share ke apa dengan diorang even dengan BFF aku sendiri. Sebab apa aku tak reveal ? Kau giler? People will judge you man! They won't understand. Serious talk lepas diorang tahu pasal engkau memang kau takkan dilayan sama macam biasa. Kena pulau. People akan pandang kau jijik. Everyone start to teasing u. Memang tak boleh bayang la life macam tu. "eh aku tak judge orang la. Aku terima seadanya baik buruk kau." Taik je semua tu. Once they know officially that statement vanish from their brain. Tapi ada jugak plu yang bernasib baik. Ada kawan yang memahami situasi dia. Untunglah. At least kau tak carry burden tu sorang-sorang. Macam aku ni. Aku sorang jer weyh yang tahu pasal ni. Sometime rasa nak jerit jer. Penat nak hadap sorang-sorang. Panjang pulak aku merapu. Pernah sekali kawan sekerja aku tanya soalan paling maut "Weyh Unknown(nama sebenar aku dirahsiakan) engkau ni gay erk ? " DUSSHHHHHHHH ! Aku rasa tamparan yang sangat hebat bila dia tanya soalan maut tu. Dah le perempuan pulak yang tanya. Memang mulanya aku nak reveal segalanya. Aku penat berahsia. Nak je cakap " Ye memang aku gay pun." Tapi nasib baik aku waras lagi. So lakonan bermula. Aku buat muka pelik and jawab "Engkau pe hal pulak tanya soalan macam ni? Bajet-bajet arr. Aku tak macam tu la." Aku pun pelik apsal dia tanya macam tu. Dia kata aku ni kadang-kadang tak macam lelaki lain. Pulak dah. Dia kata aku ni suka bergosip, aku tahu pasal fesyen-fesyen yang latest, minat artis tu, suka baca novel, masak bagai and others thing. Ok fine. Mungkin betulah jugak tu. Tak ramai lelaki straight yang buat benda macam tu. So she got some points. Lepas ni aku kena lebih careful la dalam cover mengcover ni. Aku just harap one day aku dapat berubah. Tu jer. 

Panjang pulak aku membebel dalam episod 2 ni. Reader bukannya ada pun. Macam syok sendiri. Lantaklah. Janji aku puas menaip. Next entry rasa macam nak share pasal aku crush kat one girl ni. HAHAHAHA ingat plu tak leh ada crush kat girls ka ?
Hingga berjumpa lagi dalam episod 3 akan datang. 

Adios~


p/s : Actually blog My Name Is Shark tetiba jer hilang. Dia privatekan ke apa entah. Frust aku. Best kot blog tu. Penulis dia awesome. And those cerpen were fantastic. Hopefully lepas ni open balik la. 



6 comments:

  1. and bila waktunya dah tiba utk kau menikah dan ada zuriat
    kau kena start develop perasaan utk wanita dan nafsu utk vagina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Kei Dzonas.
      Aku sendiri tak ada jawapan untuk itu. Entah bila akan tiba masanya.

      Delete
  2. arwah ayah dan family sume tahu aku nii sonsang tapi as long aku tak buat perkara tak elok dieorg oke .. arwh ayh aku pon penah ckp mulia jgk klu jaga anak yatim matlamat hidup bkn kahwin je .. aku mcm lega gila .. and alhamdulilah almost sume kawan aku tahu aku ni cmnii dan dieorg boleh terima .. tapi kdg2 kena berhati2 jgk ... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Zul Iskandarz. Thanks sudi singgah di blog aku yang hambar ni.
      U are so lucky to have them as your family and friends.
      Accept you just the way you are.
      That's all I want. But Sekarang ni memang tak boleh nak come out dekat family. Apa-apa pun aku doakan yang terbaik untuk kau. :)
      They will be dissapointed.

      Delete
  3. haha aku pernah encounter dengan soalan daripada kawan perempuan yang syak seksualiti aku , "Talhah kau gay eh?" BOOM!

    Alasan pun lebih kurang, sebab ak layan perempuan baik sgt, suka fashion, baking etc yg agak lain dgn typical lelaki. sabo je lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA. Jangan pecah lobang okeyhh. Unless kau sure yang diorang boleh terima kau seadanya.

      Delete